Acte necesare somaj

Acte necesare somaj

In cele ce urmeaza, va voi prezenta pasii pe care i-am urmat, precum si actele necesare de care aveti nevoie pentru a beneficia de indemnizatia de somaj:

1) mergeti cat de curand la Administratia Financiara a orasului/sectorului de care apartineti (lista aici), unde veti depune o cerere de eliberare a unei adeverinte de venit pe anul in curs sau pe ultimii 2 ani. Cererea o puteti face de mana, o puteti cumpara contra cost (0,5 lei) de la cei care vand in incinta institutiilor respective diferite formulare/tipizate sau o puteti descarca de aici. Este posibil ca la ridicarea cererii sa vi se ceara un timbru fiscal de 2 lei (sau 2 timbre de 1 leu), fapt pentru care este bine sa vi le cumparati din timp de la orice oficiu postal. Nu este o regula scrisa dar in Bucuresti la sectorul 2, vi se cere sigur (la sectorul 3 sau 4 nu se cere, depunatorul fiind scutit de nu stiu ce lege). In momentul depunerii cererii sa aveti la voi si o copie dupa CI/buletin. Vi se va da o hartiuta/un biletel cu un numar de inregistrare cu care trebuie sa va prezentati intr-un anumit termen. Termenul de eliberare a adeverintei de venit variaza de la cateva zile la doua saptamani (depinde de unitatea unde depuneti cererea). Acest document are valabilitatea de 90 de zile din momentul eliberarii.

2) va faceti o programare la medicul de familie si cereti sa vi se elibereze o adeverinta medicala in care se se mentioneze ca sunteti „Apt de munca”/”Apt de munca cu restrictii” sau „clinic sanatos”. Adeverinta este valabila 30 de zile din momentul eliberarii. Pentru eliberarea ei, platiti cam 10 lei.

3) de la departamentul de Resurse Umane (HR) al angajatorului dvs., trebuie sa primiti urmatoarele documente:

  • adeverinta de vechime in care trebuiesc trecute urmatoarele: atestarea faptului ca ati fost angajat pe perioada nedeterminata in registrul de evidenta a salariatilor (REVISAL) sub un anumit numar si eventualele modificari in cadrul contractului individual de munca (perioada, salariul brut si functia).
  • adeverinta tip cf. Anexei nr.11 (fosta anexa 26 la HG 174/2002). Acest document trebuie eliberat de catre angajator numai sub acest format. Cei de la Resurse Umane stiu acest format, dar in caz ca dati peste un/o necunoscator/oare, il puteti gasi aici
  • decizia de incetare a contractului individual de munca. Pe langa acest document, in cazul meu, mi s-a eliberat de catre angajator si o decizie de concediere pe care am depus-o la ANOFM. Nu stiu daca e obligatoriu s-o aveti la voi, insa eu am depus-o alaturi de cea de incetare.

4) mergeti la un „xerox” si faceti-va copii la urmatoarele acte:

  • buletin sau cartea de identitate;
  • certificat de nastere;
  • certificat de casatorie sau hotararea de divort;
  • diploma de studii (BAC sau facultate), precum si alte documente/atestate/certificari de calificare;
  • cartea (carnetul) de munca.

5) luati de la o librarie/papetarie un dosar cu sina/plic.

6) dupa ce aveti toate aceste acte (originalele + copii) mergeti la agentia de somaj aferenta orasului/sectorului dvs. Aici gasiti o lista cu aceste agentii, iar pentru cei din Bucuresti o gasiti aici. Majoritatea au programul de L-V intre orele 8,00-16,00. E bine sa mergeti de dimineata deoarece procedurile de luare in evidenta dureaza.

Cum arata carnetul de somer?

Cum vin banii?

De obicei, banii de la somaj vin cu Posta Romana in aceeasi perioada cand vin si pensiile (intre zilele 16 – 20 ale lunii). Pentru cei care au un card bancar (nu conteaza daca e de debit sau de credit) recomand ca sa opteze pentru virarea sumei aferente indemnizatiei de somaj in contul lor bancar.

Pentru a beneficia de aceasta facilitate, aveti nevoie de:

  • 2 copii de CI/buletin;
  • o cerere in 2 exemplare pe care o completati la ANOFM;
  • un extras de cont de la banca unde detineti cardul (se elibereaza pe loc la banca pe baza CNP-ului).

Aceste documente enumerate mai sus, se depun impreuna cu dosarul de somaj.

151 de gânduri despre „Acte necesare somaj

  1. Ce acte î-mi sunt necesare pt ajutorul de șomaj ținând cont căci în ultimii trei ani am avut întreruperi de circa 10 zile fără a fi angajat, la ultimul loc de muncă am vechime de peste un an și cum se pot depune actele ținând cont de corona virus și cum se opțin ele !?

    1. Azi am depus cerere pt eliberare adev. de venit si nu mai este necesar timbrul fiscal în valoare de 2 lei, doar cererea tip+copie CI.

      1. Cum ati orocedat la depunerea actelor? In ce sector locuiti?

  2. Buna ziua! Am sunat al AJOFM Ploiesti si mi s-a spus ca pot depune actele pentru somaj on line sau prin posta romana. Mi s-a spus ce acte imi trebuiesc, dar despre acea adeverinta sau declaratie de la administratia fiscala nu mi s-a spus. Fara aceasta mi se respinge dosarul? Va rog sa imi raspundeti! O zi buna! Multumesc!

  3. Bună ziua am fost angajată cu contract determinat de pe data 08 04 2019 pînă pe data 01 04 2020 și nu nea mai prelungit contractul si aș dori să știu dacă pot beneficia de somaj

    1. Bună ziua cum pot tr siprin posta stau în sector 1m actele pt șomaj și prin posta ca on line nu ma descurc îmi dați o adresa va rog

  4. În Ilfov, în secolul XX, banii nu pot fi primiți pe card.. Se lucrează doar cu Posta:|

  5. Buna ziua!
    Am depus actele pt somaj, mi s-a oferit un loc de munca de la serviciul fiscal, dar cand am fost sa ma angajez m-a refuzat angajatorul ca sunt incepatoare, in cazul asta ce pot face?
    va multumesc frumos!

    1. Unde trebuie depuse actele de somaj .se aude ca se depun online.am incercat sa obtin niste informatii la tel dar numi raspunde nimenia.la 2 nr de tel am sunat.

  6. Bună ziua cum pot tr siprin posta stau în sector 1m actele pt șomaj și prin posta ca on line nu ma descurc îmi dați o adresa va rog

Lasă un răspuns către Paraschiv valentina Anulează răspunsul